sobota, 4 października 2014

Tag: tresura&wychowanie.

Cześć, przychodzę dziś do was z tagiem dotyczącym wychowania (oczywiście psiego). Tag został w 100% opracowany prze zemnie dlatego jego kopiowanie jest zabronione. Przechodząc do tagu, tag składa się z 10 pytań i porusza tematy związane z psim wychowaniem.




1. Co sądzisz o tzw. szkoleniu pozytywnym czyli o szkoleniu bez przemocy?
Wydaje mi się, że te szkolenie, a właściwie ta metoda szkolenia jest najskuteczniejsza dla psa. Dzięki tej metodzie pies nabierze do nas zaufania, a szkolenia będą mogły być świetną zabawą zarówno dla psa jak i właściciela. 

2. Co sądzisz o szkoleniu negatywnym czyli szkoleniu z użyciem przemocy wobec psa?
Jeśli mam być szczera to nawet nie wyobrażam sobie jak mogło by wyglądać takie szkolenie..., ale samo słowo z przemocą mówi, że w jakiś sposób ''treser'' miałby by bić psa, a to na pewno nie jest dobre! Dzięki takiemu zachowaniu pies traci do nas zaufanie, które jest nie zbędne do prawidłowych relacji. 

3. Jaką metodę stosujesz w szkoleniu z własnym psem?
Dla mojego psa staram się zawsze wybierać to co najlepsze więc oczywiście stosuję metodę pozytywną :) !



4. Co twoim zdaniem powinno być pierwsze ruch czy tresura?
Moim zdaniem zdecydowanie pierwszy powinien być ruch, ponieważ niewybiegany pies nie będzie wstanie się skupić.

5.Jak zaczęła się twoja przygoda z klikierem?
Pierwszy klikier kupiłam w kwietniu 2014 roku, dokładnie 9 kwietnia. Klikier zakupiłam dzięki wielu pozytywnym opiniom na jego temat. Więc przy okazji internetowych zakupów na zooplus zakupiłam ten nieznany (jeszcze wtedy) produkt. I tak oto zaczęła się nasza przygoda.

6. Warto uczyć psa komend/sztuczek jeśli tak to dlaczego?
Oczywiście, że tak. Dzięki takim treningom ty i twój psiak szybko i na długo zażegnacie nudę, a dodatkowo polepszycie swoje stosunki. Więc jak najbardziej warto !



7. Czego używasz jako nagrody dla swojego pupila?
Staram się, aby nagrody dla Kłapouchego były różnorodne (wam też to polecam, to bardzo motywuje psy). Jednak najczęściej wybieram gotowe przysmaki, chleb, mięso oraz płatki (najlepiej wybierzcie te najmniej przetworzone!). Słyszałam również, że można nagradzać psa popcornem choć sama jeszcze nigdy nie próbowałam.  

8. Jakie sztuczki są twoim zdaniem niezbędne?
Moim zdaniem najważniejszą komendą jest komenda ,,nie''. Gdy pies zna tą sztuczkę i ją stosuje można już powiedzieć, że jest dobrze wychowany. Jednak aby z psem żyło się przyjemnie powinien znać takie polecania jak do mnie, siad, waruj, nie, zostań oraz noga. Wydaje mi się, że te komendy wystarczą aby życie z psem było przyjemne.

9. W jakim wieku powinno zacząć się uczyć psa komend? 
Psa powinno się nauczać już od małego, czyli od pierwszych kroków w domu. Sztuczek podstawowych od 3 miesięcy, a sztuczek bardziej skompilowanych od 5-7 miesiąca. Choć wiadomo, że każdy pies jest inny -pamiętajcie o tym!

10. Czy chodzenie do szkółek dla psów ma sens?
Trudno mi powiedzieć czy chodzenie do takich szkółek ma sens bo nigdy nie uczęszczałam na takich zajęciach. Jednak wydaje mi się, że jest to świetne doświadczenie dla psa.




Mam nadzieję, że post się wam spodobał. A tak z marginesu dajecie dziś coś swoim pupilom z okazji dnia zwierzaka ?

18 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia i masz super tego labka będę tu częściej wpadać
    pozdrawiamy
    Laura i Szira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, choć nie jestem w pełni zadowolona z zdjęć.

      Usuń
  2. Super tag! w 100% się zgadzam <3
    POZDRAWIAMY W&K
    swiat-oczami-knapika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag :)
    hahah jęzor na zdjęciach! :) u nas to samo :D
    Pozdrawiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Udział w zajęciach profesjonalnych jest doskonałym doświadczeniem i okazja do utrwalania Socjalizacji życia w społeczeństwie i pracy przy innych psach, zaś my korzystamy czerpiąc wiedzę od najlepszych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się wybierze dobrą szkołę to z pewnością.

      Usuń
  5. Fajne zdjęcia i świetny tag :)
    Pozdrawiamy
    Ala i Luna

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zdjęcia.
    Fajny tag :)
    Śliczny piesek :D

    http://pamietnikkarolci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysłna post. Zdjęcia są śliczne! :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł. Zapraszam do http://kumpelpiesktoregoniedasieniekochac.blogspot.com/ ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super blog!
    Będę tu wpadać częściej! :D
    Zapraszam do mnie:
    http://psie-lapy.blogspot.com/
    ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń